Sunday, 7 August 2011

redha

ehem.simple kan tajuk??lagi simple lagi better.bila layan benda simple hati tenang,tak berkecamuk.
berkecamuk sebab apa??sebab manusia manusia yg terlalu mudah menuding jari.
beberapa minggu ini banyak kejadian yang telah berlaku.macam biasa,ayat biasa.kalau ngadu apa apa pun dekat orang yg kita tgh macam ni macam ni dan macam ni,selalunya org akan kata
"alaaahh,bawak bersabar.dugaan tu.REDHA jelah".
haa,kan?kan?
REDHA??
apa maksud redha tu??maksud redha pun tak tau berangan nak cakap redha.*caitt!!kau ingat kau hebat sangat?hahaha
maksud redha tu lebih kurang mcm berserah lah ye kawan kawan.

sesungguhnya aku hambaMu yg lemah ya Allah.
aku redha atas segala ketentuanMu.

peristiwa pertama : ayah kepada salah seorang kawan yang rapat dekat uitm, Haszy Hasni telah kembali ke 
                              rahmatullah (6/08/2011)
                              semoga rohnya dicucuri rahmat.amin amin. :'(

peristiwa kedua : tiada apa yg perlu dinyatakan di sini.kecuali,orang ketiga.FULLSTOP.

setiap kejadian yang terjadi pasti ada hikmah yang tersendiri.
kita sebagai insan yg lemah hanya mampu bersabar,berdoa dan REDHA. :)
Alhamdulillah,walau pun di uji dgn dugaan daripada Nya,aku masih lagi tenang dan mampu bernafas di atas bumi ini.
berkat redha mungkin?

p/s: "tak usah di balas kata kata cacian dan tohmahan serta perbuatan org lain terhadap kita,serahkan semua kerja itu kepada Allah".(arwah maktok)

No comments:

Post a Comment